21 september, 2009

Shit bij de buren

**********************************
Als het Transit busje van De Jong het erf oprijdt is er stront aan de knikker. Dit keer zijn de buren de sigaar. Aan het gebrom van de buurman te horen is dit niet de eerste verstopping.

Wij gaan een ommetje fietsen.

Als we na een uur terugkomen ligt er een grote hoop zand voor het huis. Dat beeld komt ons bekend voor.

De gresbuizen uit de jaren zeventig verzakken en scheuren open. De firma De Jong wordt wekelijks opgetrommeld. Sommige tuinen moeten volledig opengelegd worden om de verrotte boel te vernieuwen.
De discussie blijft: voor wiens rekening komt dit? Zodra ik mijn hekje uitloop ben ik namelijk op gemeentegrond.

Even terug naar het dreigende blubblub geluid. Wij hadden dat ooit in ons huis in Kapelle, maar we schonken er geen aandacht aan. Blubblub begon steeds onheilspellender te klinken en ja hoor...............

Ik trok de wc door en het water spoot met ongekende kracht de pot uit, gevolgd door een halve boom. Het leek een horrorfilm.
Van schrik verloor ik mijn evenwicht en knalde met mijn hoofd tegen de muur.
Toen ik op de grond mijn bewustzijn weer vond lag ik in mijn eigen water. Een paar druipende takken hingen over de pot.

Een boompje naast het huis was de boosdoener. Diens wortels hadden de riolering zo stevig omarmd dat die was geknapt. De rest spreekt voor zich.

Onze Zeeuwse buren zitten nu met hetzelfde probleem. Hun prachtig aangelegde tuin zal op de schop moeten.

Bomen en planten gedijen goed op mensenmest.

Geen opmerkingen: