20 september, 2009

Derde kwartaal

We waren gisteren in Zierikzee. Ook daar moest ik mijn onbedwingbare nieuwsgierigheid voeden.

Boekhandel De Vries was het namelijk drie weken geleden gelukt om, ondanks het embargo, boeken binnen te krijgen. Deze winkel had de bestelling geplaatst op een beurs ver voordat ik voor het eerst kwam informeren. De eigenares vertelde mij toen dat ze "gevallen was" voor de omslag. Leuk!
Nog leuker: "Weg van mijn moeder" is al voor de tweede keer uitverkocht. Nu is dit een boekhandel met een relatief kleine omzet, dus ik kan mij voorstellen dat er geen tientallen tegelijk besteld worden (ook niet van "grote" schrijvers trouwens). Maar toch............

"U heeft zeker een fanclub hier?!"

"Ja, dat moet haast wel."

Toen naar "De Blokkert". Tot mijn grote ontsteltenis werden de kerstgoederen uitgepakt. We hebben nog dik drie maanden te gaan, de mussen vallen van het dak, maar in Zierikzee kondigt de kerstman zich aan.

"Slaan jullie sinterklaas over," vroeg manlief.

Het antwoord was even bizar als het aanzicht van kerstballen en kunstsneeuw: "Die komt later."

Geen opmerkingen: