02 september, 2009

Groen licht voor wit licht

Marco en Leontien Borsato zitten zich waarschijnlijk in hun Gooische villa te verkneuteren.

Wie weet mogen zij begin maart naar Hollywood.
Wie weet zien wij Leontien in een outfit van a famous Dutch designer op de rode loper.
Wie weet loopt Leco (verdekt) achter haar aan met kam en mascara.

Wit Licht is de Nederlandse inzending geworden. Ik heb het over de Ocars.

Ik las dat op Twitter. Martin Koolhoven was de brenger van dit treurige nieuws. Zijn film Oorlogswinter is het niet geworden en dat is balen. Koop/huur die film (DVD) in ieder geval.

Wit Licht is een film met een boodschap. Het stelt de misstanden in de (Afrikaanse) wereld aan de orde. Het gaat over kindsoldaten.

Maar Oorlogswinter was gewoon een veel betere film. In alle opzichten een echte Nederlandse film. En ik denk dat Oorlogswinter in Hollywood bij the Academy meer kans had gehad.

Tenzij oorlogsfilms uit zijn en Derde Wereldfilms in. Het succes zal opgedragen worden aan hongerende, vechtende, stervende kinderen in Afrika.
Of daarmee hun buikjes worden gevuld ??

Maar dan is het schijnlicht.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi, even n.a.v. je vertelsel: de Borsato's kunnen een opsteker gebruiken. Zitten zwaar in de financiele problemen als ik NU.nl mag geloven!

P

Neeltje zei

Hee Ellen, dank voor je goede tip op mijn blog! Die Zwilbrockseweg die ken ik natuurlijk wel. Heb daar 18 jaar lang rondgefietst. Ik ga je boek lezen, lijkt me erg leuk/mooi/interessant, hoe zeg je dat? Groet!