09 september, 2009

No minister!

***********************************
In navolging op het VK is nu ook het Nederlandse parlement op declaratiehol geslagen. Guusje ter Horst heeft voortaan de lucht van haring aan zich hangen.

Theodor Holman besteedde dinsdag een column aan de declaratiedrift van Nederlandse ministers. Ik licht er de laatste passage uit.

''Dag winkelier. Mijn naam is Eimert van Middelkoop. Ik ben minister van Defensie. En ik had graag een parka, omdat het zo koud is in dit land.''

''Zeker, mijnheer van Middelkoop. Eén parka, uitstekend. Anders nog?''''Ja... Ik had daar graag een bonnetje van... En... eh... heeft u misschien nog een jacquet?''

''Een jacquet? Mijnheer Van Middelkoop gaat feesten? Tuurlijk... Ook op de bon zetten?''

''Ja graag. Want het zijn toch echt uitgaven die de overheid moet betalen, nietwaar.''

Het wrange toeval wil dat Van Middelkoop dat jacquet in werktijd zal dragen: tijdens de begrafenissen van Mark Leijsen (44) en Kevin van de Rijt (26).
**********************

Geen opmerkingen: