25 november, 2009

Brugge


Wij kunnen kiezen uit zo'n vijfenvijftig zenders. Die krijg je wanneer Tele2 je provider is.
******
Mijn echtgenoot kijkt in het weekend heel veel naar Sport1 en het Eredivisiekanaal.
Aan Film1 kom ik nauwelijks toe. Zo nu en dan check ik het programma, maar meestal ben ik te laat of komt de door mij uitgekozen film op een onmogelijk tijdstip.
*****
Gisteren was het bingo. DWDD liet ik schieten voor IN BRUGES en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Een betere reclame kan het Belgische stadje zich niet wensen.

Nu is niet iedereen gezegend met Film1. Laat dit dan een dvd-tip zijn.
*****

Samenvatting:
Twee gangsters uit Londen worden, na een uit de hand gelopen aanslag op een priester, naar het Middeleeuwse Brugge gestuurd om onder te duiken tot de boel is afgekoeld.
Ken, de nestor, ouwe rot in het vak, ziet het als een uitgelezen kans om tot rust te komen en zijn horizon wat te verbreden, maar Ray is jong en onrustig, hij verveelt zich te pletter. Totdat hij op een avond door de stad slentert en toevallig langs een filmset loopt, waar hij een lilliputter ontmoet en op slag verliefd wordt op een Belgisch meisje. Ondertussen krijgt Ken een telefoontje van Harry, hun baas, die hem vertelt waarom ze écht in Brugge zijn.
*****
IN BRUGES is een film voor iedereen die van spanning, humor, goede acteurs...........en Brugge houdt.

Geen opmerkingen: