16 november, 2009

Desperate tweets

*****************************************
Op Facebook houd ik mijn, grotendeels Amerikaanse, vrienden op de hoogte van de highlights in mijn leven. Dat zijn er niet zoveel, dus staan er wel foto's - maar weinig tekst op.
In ieder geval dient het ter compensatie voor het feit dat zij Vertelsels niet kunnen lezen.

Op Linkedin onderhoud ik de meeste contacten. Die site vind ik waardevol, daar heb ik al genoeg Vertelseltjes mee gevuld.

Ik ben korte tijd een enthousiaste Twitteraar geweest, maar gelukkig begon het "ik ga nu een plas doen" al snel te vervelen.
Nu kondig ik er mijn blogjes op aan en reageer als ik word aangesproken.

Dan surf ik terloops langs wat namen om onder andere te constateren dat ik van die Twittertaal niets begrijp. Die taal is cryptisch en heeft niets met het ABN te maken.

Er zijn zieligerds die honderden filmers, schrijvers, cabaretiers, zangers en andere beroemde createurs volgen. Zij dromen: in contact komen met........ en/of beroemd worden.
Via tweets proberen ze hun onbereikbare idolen te bereiken. Sommigen gaan daar heel ver in.

Wij hadden vroeger posters aan de muur hangen en tekenden hartjes in de schoolagenda. Tegenwoordig exhibitioneert men zich op Twitter en laat men zich door Jan en alleman volgen. Want, hoe meer followers (no matter who), des te groter de status.

De BN'ers twitteren er onderling lustig op los, maar houden het circuit waterdicht. Zo nu en dan geven ze het gepeupel antwoord om geen followers te verliezen. IJdelheid is hen niet vreemd.

Mij trouwens ook niet.

Geachte mevrouw, meneer,

deze mail zend ik namens mijn schoonmoeder mevrouw xxxxxxx.

Zij heeft een uitzending over een boek over Kralingen gevolgd, geschreven door mevrouw Ten Brugge Cate.

Daarin hoorde zij veel informatie die zij kan aanvullen.
Zij heeft namelijk, samen met haar man, een bakkerij gehad op de Korte Kade in de beschreven periode. Graag zou zij in contact treden met mevrouw Ten Brugge Cate.
Hierbij het telefoonnummer waar zij op te bereiken is.

Met vriendelijke groet
xxxxxx

Mijn ijdelheid wordt gestreeld wanneer ik e-mails als deze ontvang (naar aanleiding van de RTV Rijnmond-uitzending) - van mensen uit een ver verleden, die de moeite nemen mij op te sporen.

1 opmerking:

assyma zei

Tweets klinken zo lief, doet me denken aan Sylvester en zijn vogeltje.



groet,
iemand uit het gewone volk