05 november, 2009

DVD-tip

Deze dvd wilde ik zien toen hij nog niet uit was. Zul je altijd zien, daarna vergat ik het.

Maar gisteren heb ik dan eindelijk "There will be blood" (2007) gezien. Daniel Day-Lewis kreeg voor zijn rol van geobsedeerde oliebaron Daniel Plainview een Oscar.

Hij houdt je als kijker aan het scherm gekluisterd. Want, ook wanneer er niets gebeurt zorgt de intense en vaak spottende blik van Day-Lewis ervoor dat er altijd wel iets interessants is om naar te kijken.

Wel doet het erg denken aan zijn personage uit ‘Gangs of New York’, de bloeddorstige Bill the Butcher. Wat wil je, met die ogen............

Het is een lange film die technisch prachtig in elkaar steekt, maar die zo nu en dan taai wordt door het onontwikkelde verhaal. Ik mis ook het uitwerken van relaties.

Wat ik daarmee bedoel moet u zelf maar gaan zien.

Geen opmerkingen: