25 oktober, 2011

Het nieuws

**************************
Denk vooral niet dat het wereldnieuws hier aan ons voorbij gaat.
Toen we donderdag incheckten was het eerste wat de receptioniste zei: "Khadaffi is dead."

Natuurlijk was ik blij. Vooral voor die onderdrukte Libiërs. Voor hen die familieleden verloren door de gruwelijkheden die deze dictator op zijn geweten heeft. Blij ben ik ook voor hen die moesten vluchten.

Maar zoals ik begin dit jaar, na de val van Moebarak, al schreef : ik vrees (voor) de toekomst. Wat is het alternatief?

In één land (Afghanistan) hebben we tevergeefs geprobeerd de Taliban te verslaan. Zie waar we nu in verzeild zijn geraakt.

In Libië, Egypte en Tunesië helpen we de Taliban in het zadel. Het is allemaal zo ongelooflijk gecompliceerd. Zo tegenstrijdig. Ik geloof dat geen regering er meer raad mee weet.
Dat we het zullen bezuren weet ik wel zeker. Is het niet vandaag, dan wel overmorgen.

Pff, het Nederlandse nieuws kan me gestolen worden.

Televizierring of zoiets???
**********************************

Geen opmerkingen: