07 oktober, 2011

Trammen

********************
Wanneer je middenin de stad woont verplaats je je te voet, per fiets of met het openbaar vervoer.
De buien radar voorspelt weinig goeds, dus ik besluit de tram te nemen.

De heenreis.
Ik ga naar Hillegersberg. Met tram 4.
Maar, om bij tram 4 te komen ga ik eerst met tram 21 naar het Weena.
Daar stap ik over.

Tram 4 is onvoorstelbaar smerig. Zo erg dat ik meteen naar een douche verlang.
Tram 4 gaat over de Straatweg naar de Bergse Dorpsstraat, waar ik wil uitstappen.

Althans................
Ineens maak hij een flauwe bocht. "Dit gaat fout," denk ik.
Ik zit in een bijna lege tram. Dus schiet ik de controleur aan.
"Mevrouw, u had  moeten overstappen op bus 95. Bij station Noord."
Station Noord. Ik denk meteen aan Monopoly.
Geen man overboord. Ik stap uit en loop een stukje terug.

In de verte zie ik bus 95 aankomen, die me voor het huis van vriendin M. afzet.
M. vertelt dat deze ellende tot half oktober duurt. "Ze zijn met de tramrails bezig."
*********
De terugreis.
Met bus 95 reis ik tot het punt waar ik op de heenweg ben ingestapt.
Maar er is helemaal geen tramhalte.

Dan maar lopen naar station Noord.
Nee, niet van Monopoly. Of misschien ook wel.

Anyhow - dit keer zit ik in een schone tram, met plastic stoelen.
Ik stap uit op het chaotische Weena en twijfel of ik niet zal lopen naar huis.

Op dat moment komt tram 25 eraan en steek ik snel over naar de andere halte.
OMG - ik zit in de tram naar Schiebroek.

Eerstvolgende halte stap ik uit, steek over naar de andere halte en neem weer tram 25 naar het Weena.
Daar stap ik uit en zie acht trams van alle kanten op mij afkomen.

Ik besluit te gaan lopen en beland in een Oranje meute.

Vanavond gaan we naar het concert. Lopend.
Ik val vast in slaap.
**************************

Geen opmerkingen: