26 oktober, 2011

Pre-Authorization



Ideaal: een hotel tegenover de vertrekhal.
We vliegen om 6.10 van Cork naar Amsterdam en laten ons om 4 uur wekken.
Bij de desk is niemand. Er zou een receptionist zijn: 24/7.
Dial 41 staat er op een bordje. Er gebeurt niets.
Dat doe ik tien keer.
Er gebeurt tien minuten niets.
Wij openen deuren en roepen luidkeels om hulp.
Er gebeurt niets.
Dan parkeert er een busje voor de ingang. Er stapt een man uit. De shuttle chauffeur?

Ik loop naar hem toe.
"There is nobody at the desk."
'I'm the one at the desk.'
"Why aren't you there. What if there's an emergency."
'Ah, well.'

P. doet er nog wat schepjes bovenop.
Maar de man vertrekt geen spier. Ook geen verontschuldiging.

Even naar gisteren:
We checken in. Ik geef mijn creditcard.
Nog voor ik het weet is er €150,- afgehaald. Dat noemen ze pre-authorization.
"The room is €69,-. What are you doing?"

Ze legt het uit, maar ik vind het helemaal niet fijn wanneer er met mijn creditcard gespeeld wordt.
'All hotels do that nowadays.'
"Well not the hotels we stayed in."
Ze houdt vol dat pre-authorization standaard is in alle hotels.
Ze liegt.

De verlaten desk - een uur geleden - is mij nu geheel duidelijk.
**********

Geen opmerkingen: