23 november, 2011

"Voetbal-Truzen"

In mijn stukje van 17 november kondigde ik haar interventie al aan.
Truus van Gaal wilde niet dat haar man zich zou verzoenen met Johan Cruijff. Daar heeft ze nu spijt van.
En Louis liet dat toe?????
Kom op - dat gelooft toch geen mens.
Dan zou Louis dus een sapje zijn.

Zelf denk ik dat deze actie van Truus een goed bedekte opening biedt voor een gesprek tussen Johan en Louis.
Louis lijdt mijns inziens hoe dan ook gezichtsverlies..............maar okee.

Speel ik wat met t r u u s, dan maak ik al snel het woordje s t u u r.

En wie herinnert zich deze "schreeuwlelijk" niet.
Ik moest altijd erg om haar lachen. Te pas en te onpas kwam ze in de media.

Na de benefietwedstrijd van Willem van Hanegem (om hem financieel uit de put te trekken) scheidden ze en ging Truus er met de poet vandoor.
Maar ook zij wist haar man te stimuleren in zijn voetbalcarriëre. Op een wel heel bijzondere manier, zeg ik erbij.

Ik herinner me een bekerfinale in het Olympisch Stadion tussen Ajax en AZ.
Wij zaten in het AZ-vak, pal achter de vrouwen.

Er was er één die je boven iedereen en alles uithoorde:
"Trap 'm op sun poten, Willem."

En De Kromme gehoorzaamde onmiddellijk.
***********

Geen opmerkingen: