01 november, 2011

WTW



Het is tien over half een.
"Ik kom voor de WTW."
WTW??
WTF is WTW?

Stapje terug in de tijd:
Zie de foto en u begrijpt dat wij een probleem hebben.
Dit soort plekken tref je her en der in ons appartement aan. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de ontluchting lag. Dat die kokers hun werk niet meer doen en dat dit roetvlekken zijn.
Lang leve de gezondheid.

Maar onze schilder dacht aan vocht.
Tijd om het vastgoedmanagement in te schakelen. 
Eerst kwam er een deskundige met een blocnote en een camera. Maar die krabde achter zijn oren.
"U hoort nog van ons."

Niet dus.
Totdat er vorige week iemand belde. Iets over schoonmaken en nieuwe filters.
Er werd een afspraak gemaakt voor.....vandaag - 13 uur.
Toch roet?
Maar waarom zegt het vastgoedmanagement daar niets over?

Vanmorgen werd ik op mijn mobiel gebeld - om half elf.
"Er staat een monteur voor de deur, maar er wordt niet opengedaan."
'Nee. Klopt. Ik sta bij de kassa van Albert Heijn. Is het al één uur?'

Tien over half een.
"Ik kom voor de WTW."
P. haalt zijn schouders op. 'U komt het ontluchtingskanaal schoonmaken?'

De man vraagt of hij onze stofzuiger mag gebruiken. De zijne is in de reparatie.
Raar verhaal. Maar goed.
'Waarom wordt dit uitgerekend bij ons gedaan,' vraag ik.
Hij zegt dat hij het niet weet.

'Vervangt u nu ook de filters?'
"Die heb ik niet bij me."
'Maar op de opdrachtbon staat dat die vervangen zullen worden.'
"Dan zal ik daar melding van maken."
'Was misschien handig geweest als u zelf de opdrachtbon goed had gelezen. Nu moet er weer een nieuwe afspraak worden gemaakt.'
Hij mompelt wat en maakt zijn klus af.

Na een uur spreek in hem weer via de videofoon.
"Is het goed als ik straks terugkom met de nieuwe filters?" Het klinkt als een schuldbekentenis.

Of hiermee het probleem van de zwarte plekken is opgelost blijft vooralsnog een vraag.
Maar ik zit met een nieuw probleem. Een kapotte televisie (van mei 2011).
Volgende week waarschijnlijk een blogje over een Philips monteur.

En dan zijn er mensen die vragen hoe ik aan zo veel stof tot schrijven kom.
*********

2 opmerkingen:

Hetty zei

Hallo Ellen, Ja soms denk ik dat ik ook een blog moet beginnen. Want je maakt wat mee!: Ik zou 1 november voor een implantaat gaan, want 16 augustus had een arts niet in opleiding heel eigenwijs toch de kies getrokken, die brak af en daardoor moesten de wortels alsnog uitgeboord worden. 3 weken geleden toch maar even terug op de polie, want er stak een scherp stuk kaakbot door het tandvlees. Het was geen splinter, maar als ik het vol kon houden dan konden ze dit stuk mooi gebruiken als materiaal om de ruimte bij de im[plantaat op de vullen. Het zou niet gaan ontsteken, zolang ik er maar met mijn vingers vanaf zou blijven. Poetsen kon wel. Ja hoor! vorige week werd mijn wang steeds gevoeliger en dikker. De klier ter hoogte van de onderkaak deed ook al mee. Op 1 november bleek ik niet ingeboekt te zijn voor de implantaat. Dat kwam, nu ik toch een ontsteking had goed uit, want nu zouden ze zeker niets doen. Enfin, het uitstekende stuk kaakbot is er nu afgeknipt. Ik ben benieuwd of 29 november nu echt die implantaat gezet wordt.
Ik hoop dat er nu geen kneus aan het werk gaat.
Groeten, Hetty

Ellen ten Bruggencate zei

Au - pijnlijk in velerlei opzichten.
Sterkte, Hetty.
Ik hoop dat je je kerstdiner zonder pijn kunt wegkauwen.

XEL