20 november, 2011

"We spreken elkaar morgen"

**************************************************************
Dat waren de woorden die een balende Ajax-fan gisteren tot mij sprak nadat zijn vader triomfantelijk vanuit de slaapkamer "twee twee" riep.
En dat was tevens de beschamende uitslag van Ajax- NAC.
Ja ik weet het: foutje in de genen.

Op het moment dat ik dit schrijf staat Feyenoord in Arnhem voor tegen Vitesse. 4-0!!
"We spreken elkaar morgen."

Wie elkaar vandaag ook spreken zijn de commissarissen en de ledenraad van Ajax.
********
Inmiddels zijn we een paar uur verder. In Amsterdam is de vergadering, lees worstelpartij, afgelopen.
De ledenraad, lees het publiek, moet over twee weken de knoop doorhakken.
Cruijff of de rest van de RvC. "Maar dat was al duidelijk."

Edgar Davids had nog een handje modder achtergehouden. Ik begrijp nu wat Cruijff, Jonk en Bergkamp bedoelen met achterbaks.
Davids beweert dat er racistisch uitlatingen zijn gedaan. Wij mogen raden door wie.

Makkelijk zat.
********************

2 opmerkingen:

Hetty zei

Hallo Ellen, had je het stukje van Joep van het Hek gelezen in het NRC van afgelopen zaterdag. ( Ik weet dat jij niet blij bent met die krant, maar toch) Volgens hem moet er een vrouw aan het stuur komen die al die hanige jongetjes eens over de bol moet strijken. Wat een gezeur en ego-tjes-gedoe.

Ellen ten Bruggencate zei

Misschien iets voor een Truus :-)
Knappe prestatie van jullie cluppie.

Wil je mij even je adres mailen i.v.m. kerstkaarten. Groet, ook aan F.