23 november, 2011

Vieze, enge ziekte

****************************************
Laat ik er nog maar een "kankerblogje" tegenaan gooien.
Let op de aanhalingstekens, mensen!!

Ooit lag mijn vader in de Daniel den Hoed Kliniek naast een stervende man uit het bijbelse St. Philipsland. De dominee kwam een laatste bezoek brengen. Mijn vader hoorde hem duidelijk zeggen: "dit is de straf van God."

Paps, zelf te ziek om zijn neus te snuiten, durfde er later met zijn terminale buurman over te spreken. De man had zijn dochter een vrije toekomst gegund en haar niet (kerkgetrouw) naar de reformatorische school gestuurd. Dat was hem door de dominee en de gemeente niet in dank afgenomen. Dochter was inmiddels een jong-volwassen vrouw. Maar de rancuneuze dominee zag zijn kans schoon. Oh, hoe barmhartig!

Ik ben, na het zien van Eén Vandaag (doorschuiven naar 10 minuten) des duivels.

Islamieten die kanker als een vieze, enge ziekte zien: als de straf van Allah. Het is godsgeklaagd.
Mannen wordt warempel aangeraden hun vrouw met borstkanker te verlaten.

Sta mij toe deze idiotie even om te draaien:

Wat wacht een man met prostaatkanker?
************************************************

Geen opmerkingen: