08 januari, 2012

Gesluierde kroon

***********************************
Eerder deze week hadden we de - met een tien beloonde - scriptie van een Tilburgse student die bewezen achtte dat Wilders een fascist is.

Ik heb me daar ook enigszins over verbaasd, gezien de bronnen die hij voor zijn "onderzoek" heeft gebruikt.
Achterdochtig ben ik ook over de hoogleraren. Hoe hebben zij deze scriptie beoordeeld? Welke kleur glazen had hun leesbril?

Enfin - of Wilders een fascist is komen we hopelijk nooit te weten.
***************
Bestaat er nog wel een Wildersloze dag?
Ik weet niet hoe hij het voor mekaar krijgt, maar iedere dag komt de PVV'er ter sprake. Ook ik laat me er vandaag toe verleiden.

Er is gedoe over een gesluierde vorstin in Abu Dhabi. bron.

Wilders mag van mij zoveel vragen stellen als hij wil.

Maar wordt Rutte ook om opheldering gevraagd wanneer Bea een katholieke kerk bezoekt met bedekte armen?
Bedekt!
Door de deken onder de deken. Wat is er jarenlang bedekt door de papen.

Vraag dan nog maar even door Geert!
Over of een kroon dragen wel gepast is in de crisistijd.

En of de koningin in maart ook een blauwe envelop op de deurmat aantreft.
***********************************************************************************

2 opmerkingen:

Bert zei

Hallo Ellen,

Oh oh oh, de commotie in Nederland over "de scriptie" .... ik word langzamerhand een beetje moe van Jan en Alleman (of moet ik zeggen Henk en Ingrid?) die overal een mening over denken te moeten hebben, maar nergens kennis van zaken van hebben.

Ik heb genoemde scriptie gelezen en volgens de definitie die hierin gehanteerd wordt voor fascisme is de PVV inderdaad een fascistische partij en Wilder een fascist. Let wel, Hitler en Mussolini waren ook fascisten, maar dat wil niet zeggen dat Wilders een Hitler of Mussolini is. Dat wordt in de scriptie ook helemaal niet beweerd, integendeel. Ook zijn er veel meer bronnen gebruikt dan de media ons willen doen geloven. Ik vermoed dat de meeste journalisten de scriptie ook helemaal niet hebben gelezen. Of de scriptie een 10 waard was kan ik niet beoordelen.

En ja, het staat Wilders vrij zoveel vragen te stellen als hij wil, maar voordat hij dat doet zou hij zich misschien eens moeten realiseren hoeveel het beantwoorden van een Kamervraag gemiddeld kost ....

Cheers

Ellen ten Bruggencate zei

Ter aanvulling:
http://victorvandersterren.blogspot.com/2012/01/de-eeuwige-terugkeer-van-de-valse.html