29 januari, 2012

Wakker



Vannacht heb ik weer zó slecht geslapen.
Ik dutte best wel snel in, maar werd na tien minuten wakker en bleef wakker.

Reisefieber. Het opgewonden gevoel dat ik als kind weken voor mijn verjaardag had.
Heb ik dit, heb ik dat. Ik moet nog zus, ik moet nog zo.
Dan ga ik er weer uit om het op te schrijven, want de volgende dag ben ik het vergeten.
Tja - de reiseleiter wordt een jaartje ouder.

Maar ook heb ik zorgen over de reis naar Schiphol.
We gaan dit keer - omdat we 's middags vliegen - met Fyra (in 28 minuten) naar de luchthaven. Daar kan geen taxi - qua prijs en tijd - tegenop.

Het grote obstakel ondervinden we op Rotterdam CS. We moeten trappen op met onze bagage.
Geen lift, geen roltrap, geen helling.  Niets van dat alles.

Hoe reizen rolstoelers? Oude mensen en mensen die slecht ter been zijn?

Reizigers gedogen de bouwput, de ongemakken.
Steeds meer "treiners" pakken het moderne station Blaak. Ook de directe metroverbinding met Den-Haag is een perfecte manier om CS te ontwijken.

Maar als je met Fyra reist........... dan lig je wakker.
*******

Geen opmerkingen: