16 oktober, 2008

Aboutaleb

Met grote verbazing lees ik (in Nice) dat Rotterdam een islamitische burgemeester met twee nationaliteiten krijgt.
----
Amsterdam en Rotterdam een PvdA-burgemeester. Waarom?
Vriendjespolitiek van Guusje? Een truc van de gemeenteraad om Leefbaar Rotterdam buiten spel te zetten?
****
Natuurlijk verdient hij het voordeel van de twijfel. Desalniettemin vind ik deze keuze onbegrijpelijk.
Ahmed Aboutaleb maakt een turbo - carrière. Hij houdt meer van woorden dan van daden.
****
Of hij opgewassen is tegen de eigenzinnige Rotterdammers, die juist zo blij waren met de schoonmaakploeg van wijlen Pim Fortuyn, betwijfel ik ten zeerste.
Zij houden van een sterk bakkie, niet van zoete thee.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Ellen,
Je verwoord heel goed in dit vertelsel hoe ook mijn eerste reactie was op het bekend worden van deze benoeming. Eerlijk gezegd roept het ook bij mij veel vragen op en sta ik vooralsnog niet echt te juichen. Maar inderdaad: hij verdient het voordeel van de twijfel. Laten we hem die ook geven.
Fijne vakantie verder.
Groet,
Angelien

Ellen ten Bruggencate zei

Hallo Angelien,

Sorry voor de late plaatsing van je reactie, waarvoor dank. We komen net terug van een zonnig warm strand.