06 oktober, 2008

Ik zwijg

en lees met verbijstering wat een vieze puinhoop sommige ziekenhuizen er van maken.

Verdovingsmiddel blijkt infectiebron Havenziekenhuis
Ziekenhuis Alkmaar sluit vier operatiekamers
Faillissement dreigt voor ziekenhuizen Flevoland

Oh ja, waar ik me ook over verbaas is het volgende.

Sinds jaar en dag nemen wij in de herfst de griepprik. Man - en zoonlief vanwege medische indicatie, ik doe op eigen kosten mee.

Zo had ik vorige week via de receptenlijn van mijn huisarts mijn jaarlijkse vaccinatie aangevraagd.
Een dag later vielen er twee oproepen op de deurmat. Ik dacht eerst dat daar één van voor mijn zoon was. Maar nee, mijn naam stond bovenaan de brief.

Ik blijk - zonder dat ik dat wist - ook in de risicogroep te vallen.

Gek, maar ineens ben ik helemaal niet zo blij met die gratis prik.

Geen opmerkingen: