13 oktober, 2008

Ell-en vacance 2

In de Auvergne is het moeilijk hotels vinden. Precies zoals ik vooraf vreesde: in oktober gaan ze dicht. Althans de behoorlijke.
De zoektocht naar een eenvoudige, doch schone slaapplaats bleek bijkans een onmogelijke opdracht. Zoveel vuile en aftandse kamers heb ik achter een charmante facade nog niet gezien. Wanneer ik neeschuddend naar buiten kwam stond P. met een flesje Vittel klaar, zodat ik mijn handen kon wassen.
We vonden - na twee uur zoeken - toch een redelijk hotel in Issoire, ten zuiden van Clermont-Ferrand.

Aan de Auvergne houd ik mixed feelings over. Zo nu en dan kwamen we door eeuwenoude dorpjes en hadden we prachtige vergezichten. Vervolgens was het: tja, hmm.
Misschien hebben we in de twee dagen dat we hier zijn het mooiste gemist. Dat kan zijn.
Maar een vakantie in dit gebied plannen? Nee


P. moest en zou naar de Puy de Dôme. Waarom is mij, zeker nu ik er geweest ben, een raadsel.
Ja, vanwege de Tour de France.
Een eitje voor de klimmers. De weg gaat als een spiraal naar boven waarna je via dezelfde route afdaalt. Niets geen haarspeldbochten. Dat kost ook nog eens nog 6 Euri.

De parasailers, die als roofvogels boven ons cirkelden, zorgden nog voor enig spektakel.















Helaas bleef het vandaag de hele dag erg heiig, waardoor fotograferen geen leuke hobby was. Driekwart heb ik weggegooid. Jammer.
Deze foto van de Meander Queuille (prachtig!!!) heb ik gejat van het internet.

CNN doet ons verslag van de ellende in de wereld. Bush, die slijmt met Berlusconi en de Europese top, die de koppen bij elkaar steken.

Ik vind het allemaal erg verontrustend en het heeft absoluut een impact op mijn vakantie.

Geen opmerkingen: