02 maart, 2009

Aan boord

- moesten de reizigers in Economy betalen voor hun alcoholische versnaperingen. Wat dacht u van $7,- voor een blikje bier of een flesje wijnazijn. Dat noem ik nog eens taxfree.

- verruilde een dame haar upgrade naar Business Class voor haar oorspronkelijke stoel in rij 33. Ze wilde bij haar vriendin blijven. Ik zou mijn man er voor verlaten, biecht ik eerlijk op.

- kregen we menukaarten. Hoofdtaal Engels - vertaald in het Nederlands. Hoewel?


- kon ik kiezen uit legio new filmreleases.

Slapen lukte niet, dus keek ik eerst naar Slumdog Millionaire. Tot de laatste vijf minuten was ik diep onder de indruk. Zo nu en dan huiveringwekkende beelden.

Toen ging het fout.
Er werd zo'n zoetsappige happy ending aan gebreid. Dat paste nou helemaal niet in de film.

Tussendoor luisterde ik naar een geweldige CD van Oscar Peterson - Perfect Peterson.

Mijn tweede filmkeuze was "The Traitor". Een spannende actiefim. Een goede in zijn soort.

- hoorde ik klachten in de Business Class.
We vlogen in een oud, rammelend toestel. Het personeel blokkeerde the galley met hun karren, waardoor de twee wc's onbereikbaar waren.

- was niet iedereen voorzien van een 'werkende' monitor.

- hoorde ik de purser tijdens de landing in het Nederlands zeggen dat we Amsterdam binnen gingen vliegen.

Toen wilde ik echt van boord.

Geen opmerkingen: