18 maart, 2009

Redigeren

**********************
Het proces is in volle gang.

Ik weet nu wat een deadline is en hoe een uitgeverij in elkaar steekt. De brochures voor de zomercollectie zullen volgende week op de post gaan. Althans dat denk ik.

Dagelijks sta ik in contact met mijn uitgever - Perry Pierik van Aspekt. Een uiterst plezierig contact.

Het manuscript is geredigeerd. De redacteur was zeer positief. Dat stemt mij blij.
Het komt per post mijn kant op.
Dat is snel, vind ik.

"Geniet ervan El", drukte Amanda Kluveld mij op het hart.
Dat doe ik nu ook, maar ik vind het ook wel heel erg spannend allemaal.

Volgende week zonder ik mij af om het geredigeerde manuscript opnieuw te lezen, aan te passen, veranderingen digitaal door te voeren, of wat dan ook.
Dan gaat het weer naar de redacteur en het heen-en weren gaat net zolang door tot het goed is.

Pas dan kan echt ik aan mijn tweede boek - dat al helemaal in mijn kop zit - beginnen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Boeiend proces, lijkt me.

Barry.