08 maart, 2009

Schouwburgpolitie

Het Toneel Speelt vertolkte volgens manlief een magistrale " Op Hoop".
Ik moest door ziekte verstek laten gaan en lag mij in mijn koortsbed te verbijten. De recensies waren ook vol lof.

Als u een liefhebber bent: kijk even op de site of deze productie nog bij u in de buurt komt!!!

Helaas zat de zaal weer voor minder dan de helft vol.
Doodzonde. Jammer(lijk).
Hoe vaak heb ik op deze site geschreven over het bedroevend lage aantal schouwburgbezoekers! Nu dus ook weer.

Wat er aan vooraf ging.

Ik koop mijn kaartjes zodra het programma voor het nieuwe seizoen binnen is. Heel handig via internet en met korting van mijn (betaalde) schouwburgkaart.

Nog nooit. Ik herhaal NOG NOOIT is er naar dat pasje gevraagd. Sterker nog, het ligt in een speciale lade voor pasjes die ik een keer per jaar gebruik - met mijn pasjes voor het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Schielandhuis en andere culturele evenementen.
In de Doelen is nog nooit naar mijn pasje gevraagd.

Nou, P. was dus mooi de pineut toen hij door de kaartcontrole ging.
"Mogen wij uw schouwburgkaart zien".
"Er wordt misbruik van gemaakt".

Neen, P. had geen schouwburgkaart bij zich, maar moest desalniettemin aantonen dat die wel in ons bezit was. Dus naar beneden.
Onze naam werd in de computer opgespeurd en het was okee.

Een - nooit uitverkochte -schouwburg, waar wij regelmatig komen gaat ineens politie-agentje spelen? Moet ik mij dan ook niet, tegelijk met mijn pasje, legitimeren?
Want stel je toch eens voor dat ik met andermans schouwburgkaart loop?

"Dames en heren van de Rotterdamse Schouwburg: als wij niet kunnen of ziek zijn, geven wij onze kaarten aan vrienden of familie. Anders zou uw zaal er nog leger uitzien.

Ik spendeer per jaar honderden euro's aan de schouwburg.

Dan wens ik niet als een eventuele verdachte van fraude behandeld te worden."

1 opmerking:

Dutch Sugar Babe zei

"Dan wens ik niet als een eventuele verdachte van fraude behandeld te worden."

Grappig, ik had precies dezelfde reactie toen ik mijn nieuwe fotocamera aan het uitproberen was en mij in de albert heijn vriendelijk verzocht werd om te stoppen met foto's maken. In mijn geval ging het natuurlijk om bedrijfsspionage en niet om fraude.