21 juli, 2010

Boeten

***********************
Desi Bouterse heeft het boetekleed aangetrokken. Hij vraagt vergeving voor de decembermoorden.
Gelooft u hem?
----------
Het was 25 juni, ergens ten zuiden van Aken.
We waren met vrienden aan het cabrio-en. Wij reden voorop want wij wisten de weg. Totdat we een afslag misten en de irritatie in de Mini toesloeg. Honger, dorst en vermoeidheid droegen ook een steentje bij.

P. maakte snelheid.
Tot daar plotseling een flitspaal opdoemde.
"Bremsen," schreeuwde ik.
"Flits."
Ik keek in de zijspiegel.
De Porsche van onze vrienden kwam ook op de boeteplaat.
"Flits."

Bij de eerstvolgende parkeergelegenheid haalde vriendin M. een prachtige picknickmand tevoorschijn en knalde de kurk van de fles.
"Reden we veel te hard," vroeg P. aan P.
"Ja, ik denk toch wel twintig kilometer," antwoordde P.
"Jammer," zei mijn P.
We dronken champagne en aten Franse kaas.
Daarna ging ik achter het stuur.

Het is niet ongebruikelijk dat wij bij thuiskomst van vakantie post van het CJIB op de deurmat vinden. Zeeland is kampioen boetes schrijven.

Gisteren troffen wij de Duitse bekeuring aan, gericht aan sehr geehrter Herr...........


Kijk, dat is nog eens stijlvol. Ook het bedrag vonden wij sjiek - €20,- voor een overschrijding van 14 kilometer. En wat te denken van de leuke vakantiefoto, die bij de prijs inbegrepen zat.
----------
Mark Rutte moet boeten. Vind ik.
Voor de schade die hij aanricht. Niet alleen financieel gaat het bergafwaarts, ook de overduidelijke verkiezingsuitslag wordt totaal genegeerd. De politici zijn weer alleen met zichzelf bezig.
Mark Rutte verspeelt zijn kansen en dat vinden de VVD-stemmers niet leuk.

Mark moet boeten voor dit getreuzel en geneuzel. Het idee is om het informeren (gesnuffel) over te slaan en Mark nu direct achter het stuur te zetten. Als formateur.

Voor mij is dat zoiets als de auto vanuit stilstand meteen in zijn tweede versnelling zetten.

Dan slaat'ie altijd af.
*******************************************

Geen opmerkingen: