08 juli, 2010

De finale

******************************
Volgens mij was ik de enige die geen finale Nederland-Duitsland wilde.

Waarom?

Omdat ik het gezeur over '74 beu ben.
Omdat ik de bui van eindeloze herhalingen uit '74 al zag hangen.
Omdat ik de verhalen van '74 uit mijn hoofd ken.
Omdat ik gewoon wilde dat Duitsland in de halve finale zou verliezen met slecht voetbal.
Omdat ik denk dat het mentaal beter is om NIET tegen de Duitsers te spelen==>
Omdat Oranje dan niet alleen wereldkampioen zou moeten worden, maar ook het verlies van '74 zou moeten goedmaken.
Omdat dat verlies van '74 ons toch altijd zal blijven achtervolgen.
Omdat ik niet tegen mijn verlies kan als het Duitsland betreft.
Omdat de Duise "thuiskijkers" nu toch eindelijk vakantieplannen moeten gaan maken # lees: ons Zeeuwse huisje huren.
Omdat ik nog honderd redenen heb waar ik u niet mee lastig zal vallen.

Maandag heb ik niet gekeken - gelijk alle wedstrijden daarvoor. Ik ben tijdens de wedstrijden ijzig kalm gebleven en heb als klankbord voor mijn driftige -en nerveuze lief gediend.
Ook Spanje-Duitsland heb ik aan mij voorbij laten gaan, en zie het resultaat.

Zondag kijk ik weer niet. Ik ben bijgelovig.
Wat me alleen niet lekker zit, is dat we in Schotland zijn. Dat klopt niet - ik doorbreek het systeem en dat baart me zorgen.

Als Oranje nou maar niet verliest omdat ik met vakantie ben.
*****************************************************************************

2 opmerkingen:

Bert zei

Ha Ellen,

Ik ben het met je eens dat een finale tegen Duitsland meer druk op Oranje zou hebben betekend, voor de rest ben ik het niet met je eens (maar dat wist je denk ik al) ....

Spanje zegt me niets en al diegenen die nu roepen dat Oranje geen schijn van kans maakt en dat Spanje zo mooi en sterk speelde hebben gisteren waarschijnlijk een andere wedstrijd gezien dan ik ....

Het meest briljante voetbal dat ik heb gezien dit WK was ongetijfeld dat van Duitsland in de wedstrijden tegen Engelan en Vooral Argentinie!

Hup Holland Hup!

Cheers uit de UK

Ellen ten Bruggencate zei

Lieve Bert - niemand is het met mij eens, maar dat geeft niet.

Op mijn blogje kan ik mijn "ei" kwijt en tot nu toe loopt alles volgens (mijn) plan.

Maar we zijn het wel eens over.... NL wereldkampioen.

"Deutschland Jägermeister - Holland Werldmeister." Cheers!