28 juli, 2010

Tip mij!

Normaal gesproken geef ik mijn lezers tips. Nu ben ik degene die getipt wil worden.

Ik ben op zoek naar een cd van Rob Hoeke (overleden in 1999) of Jaap Dekker, boogie woogie pianisten die vooral in de jaren zeventig furore maakten.
Nu kom ik niet meer zo vaak in muziekwinkels. Vandaag ging ik op zoek. Tevergeefs.

Platenwinkels werden cassettewinkels werden cd winkels werden dvd winkels. Van Leest heeft nog de beste sortering muziek in Rotterdam, maar nul komma nul boogie woogie.
Free Record Shop verkoopt nauwelijks meer cd's.

Jonge verkopers staarden me wezenloos aan. "Boogie wat?" "Jaap wie?"

Voor hen en voor de liefhebbers, dit filmpje.

"Pap, wat zou je graag bij deze jongens zijn aangeschoven. Ik hoop dat je daar boven meeluistert."

2 opmerkingen:

Ko van Dijk zei

Waar je misschien nog een kansje maakt is dit adres:

Blues Records Centre
Hendrik Jacobszstraat 12, 1075 PD Amsterdam, Noord-Holland

020 6794503

Ellen ten Bruggencate zei

Bedankt.