09 december, 2010

Bezoek Rotterdamsch Lyceum


Dit niet al te gezellig ogende gebouw was ooit mijn middelbare school.

Het Rotterdamsch Lyceum bestaat niet meer. Het heeft plaats moeten maken voor een andere opleiding.

Het gebouw blijft als monument onaangetast. Wat wel is veranderd is de omgeving.

Op Facebook en LinkedIn ben ik alumnipage's gestart.
Facebook loopt (tot mijn verbazing) ver achter op LinkedIn - waar ik nog voor 2011 het honderdste lid hoop te begroeten.
Die krijgt mijn boek cadeau.

Het Rotterdams speelt een belangrijke rol in "Weg van mijn moeder." 

Nu is mij de mogelijkheid geboden het gebouw van binnen nog eens te bekijken.
Nog eens door de gangen lopen. Mijn tas voor de deuren van het gymlokaal gooien. Langs Klink's (conciërge) hokje lopen.
Maar vooral: de lessen van Huijgens, Van der Voorde, Mulders, De Bruin, Wischmann, Van Hoogdalem, De Vries, Van Slooten, Kooy, Dalhuisen en al die anderen van wie de juiste naamspelling mij is ontschoten terughalen.

Ik weet nog precies welke docent bij welk lokaal hoorde.
Ja dat lijkt me leuk.

En daarna natuurlijk een biertje drinken aan de overkant bij (voormalig) Van Rhijn.
Hoe vaak heb ik niet getracht daar - in een tussenuur, vlak voor een repetitie - nog Deutsche Wortschatz in mijn hoofd te stampen.

Maar goed, ik ga niet alleen.
Op de social networks heb ik een oproep geplaatst. Als er voldoende animo is ga ik iets ondernemen. 
Het wordt typisch een geval van "zegt het voort".

Mocht dat inderdaad gebeuren en ik krijg voldoende positieve reacties, dan plan ik iets voor april of mei.
****************************************************

6 opmerkingen:

Hans de Raadt zei

Leuk idee; count me in; ik doe graag mee!
Hans de Raadt

Anoniem zei

Leuk idee Facebook!
Echter ik kan de alumni pagina RL niet vinden? Misschien handig om een link naar Facebook te zetten via Linkedin?
Dan volgen de aanmeldingen vanzelf wel.
groet
Esther

Ellen ten Bruggencate zei

Esther: ik had het wel geplaatst op LinkedIn. Net even opgezocht.

Maar hier speciaal voor jou:
http://www.facebook.com/group.php?gid=132933940073071

Groet,
Ellen

Anoniem zei

Leuk idee, ik kom alleen pas de tweede week van April weer in Nederland voor 5 weken. Als het in mn verlof valt ben ik van de partij!
Met vriendelijke groeten,

Govert Kuiper

zwaan zei

prima Ellen - zelfde Periode bij Het Rotterdamsch Lyceum - zelfde leraren.

Je naam komt mij ergens bekend voor. Deed je niet Gymnasium?

Met veel plezier veneem ik bericht van je en groet je vriendelijk.

André Zwaan

Ziehier mijn mail : e-partners@bluewin.ch

Ellen ten Bruggencate zei

@ André, jouw naam zegt mij helaas niets.
Inmiddels (afgelopen voorjaar) heeft het bezoek aan school plaatsgevonden. Jammer dat je het hebt gemist.

Groet,
Ellen