10 december, 2010

Slag in de rondte


Yuri van Gelder zei dat hij weer cocaïne gebruikte om zo onder de WK in Rotterdam uit te komen.

Yuri was gestresst, kon de druk van de hoge verwachtingen niet aan en zag het niet zitten.
Maar als hij dat eerlijk had gezegd, dan hadden ze (judobond, teamcoaches, ed)  hem toch gepusht/overgehaald mee te doen. Zo is de uitleg van Van Gelder.
Dus dan maar liegen.

De bond had niet naar buiten mogen brengen dat er weer een terugval was. Zo vindt Van Gelder.
Haal de de koekoek.

In eerste instantie kwamen er vage mededelingen over persoonlijke ongemakken naar buiten.
Iedereen viel over de bond dat die geen duidelijkheid van zaken gaf.

En wat gebeurde er? Vanzelfsprekend zou ik bijna zeggen.
Het speculeren begon.
Mag ik zeggen dat ik Yuri een vreemde knakker vind.
Hij zit, op het moment dat ik dit schrijf, zijn verhaal te doen. Een verhaal dat volgens mij grotendeels uit zijn duim komt. Zijn ogen verraden onzekerheid en leugenachtigheid.

"Je was in de war," zegt Matthijs.
Haal je de koekoek.

Yuri van Gelder draait beter in de ringen dan op een stoel in DWDD.
*********************************

Geen opmerkingen: