18 december, 2010

Echt Hema

*************************************
Regelmatig overkomt het me dat producten duurder worden aangeslagen dan waar ze voor worden aangeboden.
De kassières zeggen er niets aan te kunnen doen en op dat moment loopt er niemand om mij te helpen.

Of toch wel?

Ik denk dat het de afdelingscheffin was die mij te hulp schoot.
Ja, de reisflesjes lagen verkeerd geprijsd in het vak, maar ik kreeg ze toch voor die prijs. Foutje van de "vuldienst."
Ze liep mee naar de kassa om dat te zeggen.

Nu ze daar toch was kon ze het volgende vragen: "Hebben jullie Sjanel al gezien?"

"Wie? Sjanel?"

"Ja, Sjanel. Je weet wel." Ze maakte een dikke buik beweging - waaruit ik opmaakte dat Sjanel zwanger was.

"Oh, die. Nee niet gezien. Maar ik moet wel afgelost worden zo."

"Jaha, door Sjanel. Maar die heb ik nog niet gezien. Ze had hier om half vier moeten zijn."

Ik keek op mijn horloge. Tien over half vijf.

De afdelingschef liep naar een andere medewerkster.
"Heb jij Sjanel al gezien?"

"Sjanel?"

"Ja, je weet wel." En weer die dikke buik beweging.

"Oh, heet die Sjanel. Nee, niet gezien. Maar die had er toch wel moeten wezen?!"

De afdelingschef raakte steeds opgefokter.
Ik had wel met haar te doen. Het was blijkbaar wisseltijd en door Sjanel liep haar schema in het honderd.

En Sjanel?
Die kwam vast vanwege de weersomstandigheden te laat of helemaal niet.

Een valse Sjanel zou de weersomstandigheden als excuus gebruiken.

De afwezigheid van Sjanel - daar zit vast een luchtje aan.
***************************************************************************

Geen opmerkingen: