12 december, 2010

Miskleun en brainwave

***************************************************************
In de voorbereiding van onze jaarlijkse reis naar Florida ondervond ik nog één obstakel:
Het vervoer naar Brussel-Zaventem.

Zoals ik al eerder schreef - de vliegtarieven in België zijn een stuk voordeliger, vandaar dat wij niet vanaf Schiphol vliegen.

Ik had een hotel geboekt op de luchthaven......en vooruitbetaald. Een tarief van €75,- kun je niet laten lopen, maar restitutie is dan ook niet mogelijk.
Soit. We hebben die kamer toch nodig.

Met eigen vervoer en daar lang parkeren was geen optie:
- het kost iets van €400,-
- je weet nooit hoe je je auto na vier weken aantreft

Nu zat ik met mijn neus in de taxi-tarieven en die liegen er niet om. Van €185,- tot €250,- voor een enkele reis.
En bij het opvragen van die prijzen moest ik een datum opgeven.

Zo kwam ik er (gelukkig maar) achter dat ik het hotel een dag te vroeg heb geboekt.
Denk je een goede deal met airline en hotel gemaakt te hebben, doe je zoiets stoms.

Goed, ik heb direct een e-mail met smeekbede naar de manager gestuurd en wacht zijn goedhartigheid af.
Tot zover de miskleun.

Bleef ik toch nog met het vervoer zitten.

Here comes the brainwave:
Een auto huren.
Van 010 naar Brussel Airport: kosten €130,- 

P. kon van blijdschap niet slapen en loopt me de hele dag schouderklopjes te geven.

Had ik maar iedere dag een brainwave.
*************************************************************

2 opmerkingen:

Angelien zei

Je zou ook eens kunnen kijken bij Hi-Speed van de NS. Van Rotterdam naar Brussel retour met de trein is in het weekend maar rond 31,- pp. Andere dagen wellicht andere prijs, dat weet ik niet.
Zavetum ligt niet ver van Brussel, dat zou je dat stukje dan nog met de trein/of bus/of taxi aansluitend kunnen doen.

Hoe dan ook: Fijne vakantie.
Groet,
Angelien

Ellen ten Bruggencate zei

Trein was ook duur en omslachtig - met de bagage. We moeten nl. naar een hotel op het vliegveld.