06 december, 2010

Lia Dorana 1918-2010


Sommige liedjes zijn na zestig jaar nog actueel.
Misschien wel actueler dan ooit.

Helaas kon ik geen opname vinden van Ali Cyaankali.

Maar de tekst zou morgen geschreven kunnen worden.

Helaas - er was maar één persoon die het zong zoals het gezongen moest worden en die is ons ontvallen. 

Lia Dorana was een moordwijf!!

U dach dat Rotterdam zo'n degelijke stad was, hè
Een stad van enkelt werku en van bouwu
Een stad waar nooit een mens op het slechte pad was, hè
Een stad van enkelt degelijke vrouwu
Maar dat is toch niet waar, hoor
Want d'r zijn d'r ook een paar, hoor
En daar ben ik er een van
Gevaarlijke vrouwu

Ik ben Ali
Cyaankali
De gevaarlijke vrouw van Rotterdam
kijk ik es fijn gaan
op de Lijnbaan
Ik zet iedereen in vuur en vlam
En ik lokt de here mee
Naar de Kaskedee
En ik doet wat in d'r thee
En even later, hee
Dan zeg ik: Ober, wil u niet es komme dan
D'r is een persoon niet goed geworru

Ik ben Ali
Cyaankali
De gevaarlijke vrouw van Rotterdam

U dacht in Rotterdam, daar ken je zomaar wandlu, hè
Een stad van enkel bouwu en van werku
U dacht in Rotterdam, de stad van Van der Mandele, hè
Daar zal je van de misdaad wel niks merku
Maar dan ben u abuis, hoor
Want 't is t'r vaak niet pluis, hoor
En dat komp dan door mijn

Ik ben Ali
Cyaankali
De gevaarlijke vrouw van Rotterdam
Kijk ik es fijn gaan
op de Lijnbaan
Ik zet iedereen in vuur en vlam
En ik lok de here mee
Naar de Kaskedee
En ik doet wat in d'r thee
En even later, hee
Dan zeg ik: Ober, wil u nog 's effe komme dan
D'r is weer een persoon niet goed geworru

Ik ben Ali
Cyaankali
De gevaarlijke vrouw van Rotterdam...
********************************************

Geen opmerkingen: