20 november, 2006

Stempas

Wij hebben een stempas. Voor dit stukje heb ik hem even tevoorschijn gehaald en zie tot mijn verrassing dat "ons" stembureau is verhuisd naar de overkant. Maakt allemaal niets uit.
Wij, grote stedelingen, mogen met deze stempas nl. stemmen waar wij maar willen. Woensdagochtend ga ik de stad in. Jippie, wat geweldig, ik kan stemmen waar ik maar wil. Er worden zelfs extra stembureaus geplaatst o.a. bij V&D en in het CS.

Er kan gegarandeerd niet mee gefraudeerd worden, zo is ons verzekerd. Is U wel eens om een legitimatiebewijs gevraagd ? Ik stel mij voor dat ik met een stapeltje gestolen stemkaarten toch her en der een stem kan uitbrengen, of niet soms.

Van mijn voornemens komt niets terecht, zoals gewoonlijk. Het is altijd hetzelfde liedje: rond 5 uur herinner ik mij ineens dat ik nog moet stemmen en ben dan altijd het stembiljet kwijt.
Shit....en ik weet nog steeds niet op wie ik moet stemmen.
Ik spring op mijn fiets en rij naar "ons" stembureau naast de Hoflaankerk. Daar loop ik tegen een gesloten deur aan en raak even in paniek.

Oh ja da's waar ook,............ ik moet oversteken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Ellen ten Bruggencate zei

Sorry Lex, dit soort links mag je op je eigen site zetten, wanneer jij die van belang acht. Er zijn inmiddels duizenden van dit soort links over alle partijen. Zoals gezegd, dit is geen politieke debatsite en je opmerking/link had m.i. ook niets van doen met het onderwerp stempas. Daarom heb ik hem verwijderd.

Anoniem zei

Ik dacht slechts dat je geinteresseerd zou zijn, niets meer en niets minder.

Anoniem zei

bij ons hier geen potloodje te vinden. ik was toch wel verrast. wij stemmen hier met een stemcomputer. dit dat overal weer anders?