14 november, 2006

Vrijheden

Wat gaat het er in de verkiezingen dit jaar hard aan toe, incl. gemanipuleerde naaktfoto van de Groene lijsttrekker.
Jazeker, ik heb de foto op geen stijl ook bekeken en post de link hierbij.
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/6083/fdebc859/index.html
Op de seksistische cartoons / foto`s van de Clintons kreeg ik zoveel enthousiaste reacties, dus .......
Zie maar of U blote Fem wilt zien of niet.
Dat is de vrijheid van aanklikken.

De SP stiefelt de VVD voorbij, wat her en der verkeerd begrepen wordt. Dat de VVD er niet geweldig voorstaat met sapje Rutte aan het roer, is duidelijk. Hij jammerde dat de media hem niet genoeg aandacht gaven. Mijn spuugbak loopt dagelijks over. Ik kan de man niet meer zien.
Zodra ik de naam hoor, zap ik weg naar zenders waar ik normaliter niet op zou afstemmen.
Dat is de vrijheid van zappen.

De Boskabouter was laatst in één NOS-journaal drie keer te zien, waardoor mijn humoristische man de grappige uitdrukking BOS-journaal bedacht. Hij kan de hardheid niet aan, oh nee.
Wouter vind het allemaal niet eerlijk en jammert op Calimero-achtige wijze.
Jan M. pikt al mijn stemmen in en da's nie eerlijk...................ohh nee.
J.P. wil niet met mij regeren en da's nie eerlijk........ohh nee.

Dat is de vrijheid van pesten.

En J.P. zelf ziet het allemaal lachend aan. Er rest nog een week en tot nu toe is er weinig schokkends over hem en het CDA te vertellen. Jammer, ja. Maar het geeft ook aan hoe saai de huidige premier is en hoe geslepen zijn partij eventuele vuiligheden onder het christelijke tapijt houden.
Want sorry, maar die Maxime V. vind ik een gluiperd van het zuiverste soort.
Laat ik dan maar iets verzinnen waar JP in ieder opzicht opgewonden van zou kunnen raken.
Moeder Balkenende in doorzichtig Zeeuws kostuum, of met zwarte kousen aan een opwindend jarretelletje.
Of Maxime Verhagen die (verstoppertje) speelt onder de jurk van paus Bene-dich-tus.
Dat is vrijheid van hypocrisie.

En D66 lijkt al van de aardbodem verdwenen. Alexander de Verliezer wilde niet in gesprek met Wilders. Wilders op zijn beurt reageerde ironisch: Pechtold is van generlei betekenis meer, hij is uitgespeeld.
Maar er zal, net als voor zijn oud-collega de Graaf, nog wel ergens een burgermeesterspost voor hem zijn. Madurodam of zo.
Dat is de vrijheid van afgaan en weer opkomen.

Mijn vrijheid bestaat uit wel of niet gaan stemmen. Al heb ik mijn keuze nog niet gemaakt, stemmen ga ik zeker. Mijn ideale partijprogramma zit er niet bij, ik ga voor de minst slechte.
Gelukkig heb ik ook de vrijheid te wijfelen.

Vanavond bij even voor zeven (knooppunt Kranenbarg op radio 2) zal het zeker ter sprake komen en zal ik mij er weer over uitlaten.
Het aftellen is begonnen, nog 5 uur te gaan.
U heeft de vrijheid te luisteren, maar ook om de knop om te draaien.

1 opmerking:

Anoniem zei

Prachtige politieke ballade. Van de geconstrueerde foto van Femke raak ik niet overstuur (En Femke denk ik ook niet); ik zie alleen de zin en lol er niet van in. Ach, ieder het zijne; zeg ik dan maar.

Wat het stemmen betreft. Marijke en ik zijn er bijna uit, we stemmen sowieso voor 'n zo links mogelijke coalitie. Het enige is, hoe kan je dat zo 'tactisch mogelijk' doen. PvdA of SP. Wellicht de laatste. Stel dat het CDA inderdaad de grootste partij wordt, dan moet JPB nog maar zien hoe hij een 'voor het CDA wenselijke' coalitie smeedt. CDA en VVD halen - naar verwachting - geen meerderheid. CDA-VVD hebben Rouvoet dus nodig en die heeft minimaal drie breekpunten(euthanasie, abortus en homohuwelijk). Die lijken voor CDA en VVD vrijwel onbespreekbaar(maar ja, een kat maakt rare sprongen als ie vanaf links wordt bedreigd. Als dat gebeurt; zakt echt mijn broek af en stem ik misschien wel nooit meer). Tenslotte kan ik mij van de SP niet voorstellen, dat zij zich als bijwagen laten gebruiken. Als Jan daarin meegaat, zal hij vervolgens onmiddellijk van het politieke toneel verdwijnen, zijn rol is dan echt uitgespeeld.