25 januari, 2009

Koffers pakken

Wanneer wij een lange tijd weggaan, begint de verzamelwoede een week van tevoren.
Het zijn altijd prullaria die tijd en plek vergen.
Oplaadkabels, fotospullen, medicijnen, toiletspullen, boeken, stekkers, (lees)brillen, zonnebrillen, lensvloeistoffen, etc. Ik noem dat rommel.
In de koffer gaat meer rommel dan kleren.

Lijstjes maak ik al lang niet meer - op boodschappen na. Wat ik zie pak ik. De logeerkamer is pakkamer.

Vooral sinds die vloeistoffenverordening moeten alle tubes en flesjes in de koffer. Natuurlijk goed verpakt.

Heeft u wel eens een ontplofte tube tandpasta in uw koffer aangetroffen?
Nadat u twintig uur gereisd had? En zo snel mogelijk naar bed wilde - omdat het inmiddels vijf uur Nederlandse tijd was?

Nu heb ik bij de drogist miniverpakkingen gekocht die ik in een ziplockzak wel in de handbagage mee mag nemen. Handig hoor, die kleine busjes en tubetjes.
Drogisterijen te over in Florida. En veel goedkoper.
****
P. heeft inmiddels de koffers naar boven gehaald. Eerst langs Scooby die zich meteen zenuwachtig begon te roeren. Koffers zijn onheilspellend spullen voor haar.
Dus toen manlief met de twee grote koffers binnenkwam, heb ik hem via een sluiproute naar de pakkamer geleid.
*****
Ik verwacht morgenochtend een drol naast haar mand.

Geen opmerkingen: