11 januari, 2009

Spoorloos

************************
Nee, niet het televisieprogramma.

Ik ben op zoek naar dierbare vrienden. Mensen die ik ontzettend graag weer wil zien.
Daar maak ik gewag van op mijn eigen Vertelsels.

Wij ontmoetten ze zo'n dertig jaar geleden op een camping aan het Lago d'Iseo.
Het klikte meteen.
Zij waren ouder dan mijn ouders. Frank & Molly: "upperclass" Engelsen uit Dorset.

Uiterst gastvrije, lieve, behulpzame en vooral humoristische mensen.
Een paar jaar later bezochten wij ze. Ze woonden op een rots aan de Engelse zuidkust. Imponerend!!

We schreven elkaar ieder jaar een kerstkaart met een update: uitgebreid of kort.

Ze moeten nu ruim over de negentig zijn.
Dit jaar kwam er taal noch teken - juist nu wij besloten hadden in mei naar Dorset te gaan.
"Waarschijnlijk de laatste kans", zei ik.
"Ik wil ze persé nog eens zien".

Vandaag belde ik het nummer dat al dertig jaar in de klapper staat.
"Out of order".

Op het internettelefoonboek zocht ik naar iedereen met hun achternaam in Dorset.
Tevergeefs.

Toen begon ik me echt zorgen te maken.

Stuur een brief naar "to whom this may concern" op hun adres, adviseerde manlief.
Dat adres werkte een jaar geleden nog wel.

Daarentegen heb ik vanmiddag hun golfclub opgebeld.
Wij waren daar in 1984 met hen geweest.
Alleraardigst, hulp - en begripvol werd ik te woord gestaan. "Yes, Frank is still a social member here. Please contact the secretary".


Nu is er een e-mail met uitleg onderweg naar "the secretary".
Ben benieuwd.

Wordt vervolgd..........................................

Geen opmerkingen: