23 januari, 2009

Soms.................

.....................borrelt er bij mij een ongekende machteloze woede op. Een agressieve woede.

Zo ook na het zien van de beelden uit Dendermonde.
Daar heeft een "Clockwork Orange - achtige gek" met een enorm mes in een kinderdagverblijf godsgruwelijk toegeslagen.

In "Fabeltjesland" heeft een dierlijke moordpartij plaatsgevonden. Het is niet onder woorden te brengen, maar ik moet er over schrijven. Ik ben er kapot van. Mijn maag zit in mijn keel.

De misdadiger schijnt bekend te zijn bij de politie. Zit te lachen bij de verhoren en legt verschillende verklaringen af. Psychiatrisch patiënt of niet. Ik ben onbarmhartig.

Vandaag ontving ik een reactie op het stuk van Holman.
Ik twijfelde of ik die zou plaatsen.
Niet gedaan. Er stond een oproep tot geweld in ".................dood........"
Aan zo'n reactie ga ik niet eens sleutelen.

Ja, ik weet het. Meten met twee maten.
Dit onmens, dat kinderen van nul tot drie jaar slachtoffert, mag niet leven.

Ik had het bij Dutroux.
Ik had het ook bij die gebeurtenis in Hoogerheide.
Ik heb het altijd wanneer kinderen het slachtoffer zijn.

I'm only human.

Geen opmerkingen: