20 januari, 2010

Betutteling

*********************************
Daar gaan we weer. De overheid heeft weer iets normen-en waardenachtigs gevonden: Aardig doen.

We moeten aardig doen tegen elkaar.
Nou, ik kan u nu alvast verklappen dat zoiets alleen de geestelijke zorgverleners blij maakt. Ik heb mijn therapeut al gebeld.
"Hee Ellen, ik dacht eigenlijk dat het goed met je ging."
"Het ging prima met mij totdat ik hoorde dat ik aardig moet doen."
"Maar jij bent toch een aardig mens?"
"Ja - dat dacht ik ook, maar ik doe niet altijd aardig. If you know what I mean."

Aardig doen. De KLM interpreteert dat wel op een hele bijzondere manier.
Dikke mensen moeten een tweede stoel betalen. Noem het een obesitas-taks. Nog zo'n betutteling en tevens een schandelijke manier om het toestel vol te krijgen.

Ik vind mijzelf dik en ik vind die stoelen in de economy class dwangbuizen. Het is wel eens voorgekomen dat ik de gordel niet dicht kon krijgen. Met het schaamrood op de kaken vroeg ik de stewardess om hulp. Blijkbaar was ik niet de enige en gelukkig waren er genoeg verlengstukken aan boord. Ze kwam mij later geruststellen: de kist kwam uit Japan, vandaar............................

Goed, stel dat iemand van tweehonderd kilo straks twee stoelen betaalt. Hij/zij klapt dat de leuning omhoog waardoor een dij en een bil op de andere stoel kan rusten. Ik stel mij voor dat de bilnaad precies boven ruimte tussen de twee stoelen hangt. Niet echt comfortabel.
En welke gordel gebruiken ze?

Wat ik mij trouwens ook afvraag: krijgen ze dan ook dubbel te eten en te drinken?
Handig als je geen keuze kunt maken tussen chicken or beef.

Geen opmerkingen: