06 januari, 2010

Undercoverjounalistiek

*************************************************
Kent u die uitdrukking, beste lezers.
Undercoverjournalistiek.

Het is helemaal van deze tijd. Ergens weten binnen te dringen en daar via de media alarm over slaan.

Zo werden al eerder zwakke plekken in de beveiliging op Schiphol aangetroffen en was het werkpaleis van de koningin een easy target.

En nu was het een HP-journaliste gelukt zonder screening een stageplek binnen de PVV te verwerven. Daar is nu een hele heisa over en HP/De Tijd is spekkoper.
"Ik had Geert Wilders kunnen doden," gaat er altijd in.

Verwerpelijke journalistiek?
Ach, dat weet ik niet. Het is een handige manier om je blad/krant te verkopen. Het doel heiligt de middelen zal ik maar zeggen.

Het lijkt mij alleen allemaal zo overtrokken. Ik bedoel, dat vinden van zwakke plekken in de beveiliging van mensen.

Zo zat ik een paar maanden geleden in de Rotterdamsche Schouwburg drie stoelen van Hare Majesteit verwijderd. Er was nul komma nul controle. Ik, evenals honderden anderen, had haar van alles kunnen aandoen.
En dan de volgende dag op mijn blog schrijven: "Ik had de koningin kunnen doden."

Daarvoor hoefde ik niet eens undercover te gaan.
******************************************************************

2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk te lezen. Ja, het is mij ook weleens overkomen dat ik 'zomaar pardoes' naast een lid van de koninklijke familie stond...
Wat betreft die undercoveractie, het ging er volgens mij niet echt om de gaten in de beveiliging zichtbaar te maken. Maar wel mooi meegenomen om wat extra reclame te maken natuurlijk!

Ellen ten Bruggencate zei

Ik was ook gescreend, maar er was ter plekke geen controle.

De beveiliging is nu wel the issue geworden.