23 januari, 2010

Uitgeveild



Vannacht heb ik nog even naar de benefietshow gekeken, die door ondere andere George Clooney was georganiseerd. Voor Amerikaanse begrippen was het een sobere, ingetogen uitzending met zo nu en dan een tearjerker vanuit Haïti. Echt of onecht - er was werk van gemaakt. Nu maar hopen dat de opbrengst net zo opzienbarend is.

Mijn aandeel in de Twitterveiling was minder succesvol.
Daar zit sinds gisteren, wat inkomsten betreft, niet veel beweging meer in. Ook in de categorie boeken staan de meeste artikelen nog op nul.

Mijn eerste aanmelding werd niet goed verwerkt. Na vier tevergeefse pogingen dat te corrigeren heb ik (ten einde raad) een tweede exemplaar geplaatst. Ook dat ging niet vlekkeloos.
Ook de datum (tot wanneer er geboden kan worden) leidde tot misverstanden en misverstanden maken mij onzeker en zenuwachtig. Normaal gesproken gaat de veiling door tot 31 januari, maar dan zitten wij (hopelijk) in de VS.

Kortom, het werd een gedoe. Vandaar dat ik, in goede samenspraak met de redactie, mijn aanbod heb ingetrokken.
Ik verwijt niemand iets. Het is allemaal vrijwilligerswerk en de druk is hoog. Twee dames moesten op één dag zeshonderd mails verwerken.

Laat onverlet dat ik geheel achter dit soort initiatieven sta. Er zijn nog hele leuke dingen op de Twitterveiling te koop zijn. Bijvoorbeeld deze: Portrettekening.

Je creatief/actief inzetten voor een goed doel - er iets voor willen doen - heeft mijn voorkeur boven (gedachteloos) storten.

Geen opmerkingen: