22 mei, 2010

Expat stemt


Vertelselvriend Bert, die al geruime tijd in het buitenland werkt en woont (momenteel in the UK) heeft het stembiljet al binnen. De "buitenlanders" moeten nu stemmen en hun biljet bijtijds op de bus doen.

Is dit een gratis retourenvelop?

Dat is inderdaad de retourenvelop, maar gratis? Nee, je moet er een postzegel op doen .... en als ie onvoldoende gefrankeerd is gaat ie regelrecht de prullenbak in ....

Moet je je legitimeren? Hoe checken ze dat jij daadwerkelijk het stembiljet hebt ingevuld?

Wat betreft de legitimatie, ik moest een kopie van mijn paspoort opsturen om überhaupt het stembiljet te krijgen. Ik moet nog wel een apart bijgevoegd papier tekenen om aan te geven dat echt ik het biljet heb ingevuld. Dat kunnen ze dan in principe vergelijken met de handtekening op mijn paspoort, lijkt me.

Nu eerst maar eens bedenken welk hokje ik ga inkleuren ....
***************************************************

Geen opmerkingen: