02 mei, 2010

Noodzakelijke oproep!

*************************************************
Maandag moet manlief weer naar de hematoloog in de Daniel den Hoed Kliniek. Een bezoek waar wij beiden niet echt naar uitkijken. Het is altijd een angstig moment wanneer de bloeduitslagen bekend worden gemaakt.

In 2002, toen de diagnose CLL (chronisch lymfatische leukemie) werd gesteld en het bloedbeeld in snel tempo verslechterde, dacht P. dat hij niet langer dan vijf jaar te leven had.
De ongeneeslijke CLL woekert weliswaar in zijn lijf, maar hij is er nog.
Veel bekenden, vrienden en naasten, zoals mijn nichtje (vorige maand), zijn tussen 2002 en nu aan die slopende ziekte bezweken.

Zojuist stuurt vriendin Lonneke mij deze e-mail. Ik plaats hem, omdat ik de noodzaak van donaties aan dit instituut geheel onderken.

Lieve allemaal,

Ik maak even heel ongegeneerd "reclame" voor een vriend die gaat fietsen voor de kankerbestrijding, ik hoop dat jullie dit even lezen.
Eind maart heb ik een lieve, sprankelende vriendin verloren aan een ongeneeslijk hersentumor, Katrin. Ze was 34 jaar, haar zoontje was 2,5 toen ze overleed. Ze werd ziek kort na zijn geboorte en al die tijd heeft haar man Maikel fantastisch voor haar gezorgd.

Nu ze er niet meer is, gaat hij (in juni) vier keer de Alpe d'Huez beklimmen op zijn racefiets om geld in te zamelen voor kankeronderzoek. Zo wil hij bijdragen aan een langere levensverwachting voor kankerpatiënten. Hij vindt het zelf heel fijn dat dankzij het tot nu toe gedane onderzoek zijn vrouw nog 2,5 jaar moeder heeft kunnen zijn voor hun zoontje, en wil iets doen om kankerpatiënten in de toekomst nog betere perspectieven te kunnen bieden. Vanwege dit ongebreidelde optimisme en zijn enorme sportiviteit in deze voor hem nare tijd vind ik dat hij wel wat steun verdient, dus heb je wat over voor de Kankerbestrijding en vind je het leuker om op deze manier iets te doneren dan met een onpersoonlijke donatie, ga dan naar: http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/maikelmast/team/donaties.aspx en steun Maikel.

Wil je niet meedoen, gooi dit mailtje dan weg; voel je nergens toe verplicht!! Ik wilde het alleen graag onder jullie aandacht brengen...

Veel groetjes,
Lonneke

4 opmerkingen:

Lonneke zei

Heel lief dat je mijn boodschap de wereld in hebt geholpen! En toi toi toi (brengt geluk zeggen ze in de theaterwereld) maandag!!! Ik hoop dat de uitslagen goed zijn, en Peter lekker in zijn vel zit. Kus, Lon

AVe zei

I'll keep my fingers crossed.

Ellen ten Bruggencate zei

Hartelijk dank, beiden.

Ellen ten Bruggencate zei

Lon, je weet inmiddels hoe het is afgelopen. Bedankt voor je komst. De afleiding deed ons goed.