14 mei, 2010

Tour de Calvados

***********************************************
Vandaag had ik eigenlijk in "mijn" stad moeten zijn. Met enige spijt en schaamte schrijf ik u dit vanuit een hotelkamer in Honfleur.
Het bombardement van 1940 op Rotterdam wordt vandaag herdacht. Groots herdacht.

Gelukkig denk ik bijna iedere dag aan die 14e mei 1940. Even voor half twee luiden alle kerkklokken in het centrum van de stad. Niet-Rotterdammers kijken dan verbaasd op hun horloge en begrijpen de langdurige, indringende klanken niet.
Ik wel - en dat is mijn enige excuus voor mijn afwezigheid vandaag.


De zon scheen vanmorgen (nog steeds trouwens), dus het dakje ging neer en we maakten een prachtig ritje door de Pays d'Auge. de foto's.

Er was markt in Cormeilles. Daar kocht ik een stukje kaas voor de lunch. U kent dat misschien wel: kaas in de ene hand, stokbrood in de andere knuist. Goed, het gaat niet om de verpakking, maar toen ik het papier openvouwde zag ik tot mijn grote verbazing dit:

Geen opmerkingen: