13 mei, 2010

Voyage

****************************
Na een kort nachtje, te wijten aan de beelden van de enige overlevende van de vliegtuigramp, zijn wij vanmorgen afgereisd naar Honfleur.
Er ging heel wat door mij heen gisteravond. Toen ook P&W de beelden lieten zien van het gewonde jongetje raakte ik behoorlijk over mijn toeren.

Natuurlijk - het is nieuws. Maar zijn er dan helemaal geen fatsoensnormen meer?
Wat is de nieuwswaarde, behalve sensatie.
Hoe vaak zijn die beelden de wereld overgegaan?
Hoe staat het met de rechten van dat kind? En wat te denken van de nabestaanden.
Ik werd er onpasselijk van en sliep dus ook nog slecht.

Het is toch te gek voor woorden dat de plek waar de nabestaanden bijeenkomen geheim gehouden moet worden om de hysterische pers(fotografen) te weren.

En wat bizar dat ik dit bericht van CNN gisteren ook nog eens onder ogen kreeg. Ieder zijn leed of man waar maak je je druk om?

Vanmorgen dachten wij even dat heel Nederland onderweg was. Naar België, Duitsland of Frankrijk.
In ieder geval naar het buitenland.

Ik hoop dat iedereen veilig op zijn bestemming is aangekomen. Na gisteren realiseer ik mij eens te meer dat dat niet zo vanzelfsprekend is.

Geen opmerkingen: