23 mei, 2010

RTL-debat evaluatie

Zo, vanavond heb ik dus een mooi staaltje van lichaamstaal gezien, waar ik het vrijdag over had. Er begint zich wel een lichte verkiezingsvermoeidheid van mij meester te maken.
De standpunten zijn nu wel bekend.
Het gaat er om hoe die worden uitgedragen en misschien nog wel belangrijker, hoe die worden bestreden.

De fanatiekste bestrijder was Geert Wilders. Heel opvallend vond ik dat Balkenende en Rutte hem geen strobreed in de weg legden.
Cohen had duidelijk geoefend met een coach. Hij haalde trucjes uit de doos die niets uithaalden.

Ik heb erg op hem gelet:
1. hij begon met een minachtend lachje richting Wilders, die dat trotseerde.
2. hij liet zich uiteindelijk toch door Wilders provoceren.
3.wat een misser om de joker in te zetten tegen Wilders en dan nog wel over de migratie.
4. te vaak zochten zijn ogen steun bij een coach.
5. ja, en dan die misser - hij had geen getallen paraat toen het over de gezondheidszorg ging.
6. ja en toen ging Job stotteren.

Job was vanavond de Kop van Jut.
Hij zal morgen, na al dat gehamer, waarschijnlijk met een kater opstaan.
********************************************************

2 opmerkingen:

AVe zei

Ik heb het gemist, maar Rutte was erg sterk bij Buitenhof gisterenochtend.

En ja, de standpunten zijn nu wel bekend.

Toch weet ik nog niet zeker op welke partij ik ga stemmen!

Stemwijzer al gedaan? Pff!

Ellen ten Bruggencate zei

Niet helemaal. Was die premierskeuze vergeten. Maak 9 juni een "piekeromweg" naar het stadhuis.

Beslis pas in het hokje. De namen zeggen me helemaal niets. Ik weet het dus echt (nog) niet.