20 juni, 2009

Asielkippen

.......................................kent u die uitdrukking, beste lezers?

Ze bestaan echt.

Er zal maar plotseling een pikzwarte zwerfkip je oprijlaan opwaggelen.

Het overkwam mijn vriendin M. te S. allemaal.

Terwijl zij de spruitjes stond af te halen tippelde er een lopende legbatterij haar keuken binnen.

Het dier vertederde mijn vriendin onmiddellijk.


Haar man zag de bui = stok al (in zijn slaapkamer) hangen en timmerde dit riante onderkomen voor Madame Tokkie.
Sindsdien is ze niet meer weg te slaan. De kippenvilla biedt onderdak aan veel meer kakelvrienden, maar tot nu toe is zij single.


Weet u nog een behoeftige, eenzame haan ...............................

Behalve het tochtige hennetje zullen ook de buren van M. te S. u zeer dankbaar zijn.

Als dank voor de gratis B&B legt Madame Tokkie zo nu en dan een ei met een bijzondere bijsmaak. Ik weet hoe dat komt, maar mijn vriendin M. is het niet met mijn uitleg eens.

Ze voert Madame Tokkie iedere dag plakjes kaas. De ene dag met spikkeltjes, de andere dag met brandnetels en vervolgens met mosterd of kruidnageltjes.

Ja, daar zou ik ook raar van gaan schijten.

Geen opmerkingen: