09 juni, 2009

Scusami

Weer eens iets nieuws geprobeerd.

Caffè Italia zit al weer even op de Karel Doormanstraat, maar wij hadden er nog niet gegeten.

De entourage is leuk. Een ruim, sfeervol ingericht restaurant met een groot terras in het hartje van de stad (Schouwburgplein). Je zit er absoluut beter dan bij Borsa.

Buurman 'Bruintje Beer' had het weliswaar drukker, maar wij wilden een simpele pasta eten.
En simpel is de kaart. Maar dat wilden wij ook.
De prijzen zijn niet slecht. Gemiddeld zou ik zeggen.

De bediening is vriendelijk en adequaat.

Mijn pasta funghi kostte zo'n 12 euro. Penne met paddestoelen in een roomsaus.
Het smaakte naar niets. Zout en kruiden waren ze vergeten, dus strooide ik dat er zelf maar over. En heus, ik ben geen zoute eter.
Het bleef echter een smakeloze hap.
Volgens de serveerster (die navraag in de keuken deed) had de kok het wel degelijk op smaak gebracht.

De insalata mista was knapperig vers, maar de dressing bestond uit een drupje olijfolie. Ik had te laat door dat op de andere tafels olie en azijn stond.

P. was wel tevreden over zijn pasta di mare.

De patron, of leidinggevende, bood ons (naast zijn excuses) een kopje koffie aan. Wij bedankten voor de eer.
Daar was het ons niet om te doen.

Hij drong aan. Wij gingen door de knieën.
Hadden we beter niet kunnen doen.

Waar smaakte de koffie nou naar, vroeg ik mij op weg naar huis af.

Naar grond. Naar koffie, gemaakt van een dubbelgeklapt filterzakje.

Geen leut.

Geen opmerkingen: