30 juni, 2009

Nieuwsbrieven

*********************************
Zodra ik op internet mijzelf bekend maak bij bijvoorbeeld Delta Airlines, KLM, filmshops, boekensites of een hotelketen krijg ik ongevraagd nieuwsbrieven.

Ik denk dat ik inmiddels vijftig gebruikersnamen en wachtwoorden heb opgeslagen op een USB'tje. Een noodzakelijk kwaad.

Hetzelfde geldt voor pasjes, spaarkaarten en pincodes.

Niet dat ik seniel ben, maar zo nu en dan word ik er daas van.

Terug naar de hinderlijke nieuwsbrieven.

Als voorbeeld geef ik de - door mij al eerder verfoeide - KLM.
De Flying Blue-site verwelkomt me hartelijk. Daarna ga ik naar mijn eigen profiel en geef daarin aan dat ik GEEN nieuwsbrief wens te ontvangen.
Vervolgens log ik uit en verlaat de KLM website.

Daarna zoek ik de site weer op en log in met de gegevens van manlief. Want ook hij wordt belaagd door ongewenste blauwe post (komt op mijn adres aan).
Ik herhaal de procedure.

Een maand later.
Ja hoor, daar is ie weer.......................de nieuwsbrief.

Tot mijn boze verbazing zie ik dat het 'wel nieuwsbrieven ontvangen' staat aangevinkt. Dus probeer ik het weer te veranderen.
Natuurlijk krijg ik een foutmelding. En nog een, en nog een.

De Zwaan, ik kan z'n nek wel omdraaien.

Geen opmerkingen: