28 juni, 2009

Service

Jawel, wederom een complimenteus blogje over Nespresso.
Het is heerlijk om tussen de klachten eens een positief geluid te kunnen laten horen. Eerlijk is eerlijk, ik maak er ook melding van.
Opvallend is wel dat het telkens hetzelfde merk is dat in de prijzen valt.
----
De casus:
Ik was meerdere keren bij mijn Nespresso-provider, de Bijenkorf, geweest voor een ontkalker. Drie keer kreeg ik neen.
Uitverkocht.
Niet binnengekomen.
De laatste vijf minuten geleden verkocht.
We zitten er op te wachten.
Enzovoorts, .....................

Dus via de website van Nespresso een ontkalker besteld. Ging prima.
Het is een duidelijke site. Kind kan de was doen.
----
De kosten waren tien euro plus vier euro verzendkosten.
Ik plaatste een opmerking dat bestellen via internet noodzaak was, omdat ik bij de Bijenkorf telkens bot ving.
----
Twee dagen later werd het pakketje keurig bezorgd.
Tot mijn grote genoegen was mijn opmerking over de verzendkosten ter harte genomen en vervielen de vier euro verzendkosten.

Dat noem ik service.

Tot mijn schrik ontdekte ik dat ik - domme ik - een ontkalker voor een ander type apparaat had besteld. Dus belde ik de klantenservice.

'Geen probleem mevrouw ten Bruggencate, u kunt deze ontkalker ook gebruiken - zij het op een andere manier'.

'Oh hemeltje. Hoe dan?'

'Ik zal de procedure stap voor stap met u doorlopen'.

Dit was een klantenservice met verstand van zaken! Met kennis van het product! En met een flinke portie geduld en vriendelijkheid!

Ik zette de microfoon van de telefoon aan en legde deze op het aanrecht. Vervolgens deed ik precies wat de aardige klantenservice-mevrouw mij opdroeg. De hele procedure, tot en met het twee keer naspoelen.

'Kan ik verder nog iets voor u doen, mevrouw ten Bruggencate?'

Ik kon zo snel niets verzinnen.
----
Of ja, misschien toch.........................
de was?

Geen opmerkingen: