17 juni, 2009

Van beenham snijdt men plakken

Ben ik in Kralingen, dan moet ik boodschappen doen in de Lusthofstraat.

Ik heb regelmatig geschreven over mijn oude woonwijk, waar ik een haat-liefdeverhouding mee heb. Mijn boek speelt zich grotendeels af in Kralingen.

Daarom wordt de presentatie van mijn debuutroman georganiseerd door de Kralingse dames van Amesz (helaas ligt hun website er tijdelijk uit). Vanmiddag had ik een voorbespreking met de dames.

Vervolgens deed ik, zoals gezegd, mijn boodschappen in de Lusthofstraat. Bij slagerij van Linschoten werd ik in mijn nek gesprongen door mevrouw Franny.

"U had beloofd een stukje te schrijven over onze slagerij. Ik heb het nooit gevonden op Vertelsels."

Franny had helemaal gelijk. Enkele jaren geleden had ik het plan opgevat een serie te maken over de 'kleine' middenstand in dit lommerrijke Rotterdamse stadsdeel.

Het is echter nooit verder gekomen dan banketbakkerij Carlier. Kort daarop verhuisden wij naar het centrum.

Maar daar had Franny van Linschoten geen boodschap aan. Juist omdat zij een prijzenswaardig bedrijf runnen.

De trouwe, vriendelijke, vakkundige bediening geeft deze winkel een extra dimensie.

Hubert van Linschoten gaat met zijn tijd mee, maar blijft een ambachtelijke slager.

Zo, en ik ben mijn belofte nagekomen. Beter laat dan nooit.

Krijg ik de volgende keer een plakje worst bij het afrekenen?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dames die vragen worden overgeslagen!!!!

Ellen ten Bruggencate zei

Zij/hij zegt dame tegen mij.

Franny van Linschoten zei

Hallo beste Ellen
Mijn excuus, ik lees nu pas je stukje over onze Slagerij.
Dat plakje worst is alsnog beschikbaar. Momenteel weer in de halve finale van de slagerij vh Jaar 2010.
En beter laat dan nooit.
HARTELIJK DANK!!!
tot ziens Franny

Franny van Linschoten zei

Hallo beste Ellen
Mijn excuus, ik lees nu pas je stukje over onze Slagerij.
Dat plakje worst is alsnog beschikbaar. Momenteel weer in de halve finale van de slagerij vh Jaar 2010.
En beter laat dan nooit.
HARTELIJK DANK!!!
tot ziens Franny