29 augustus, 2010

Verdachte mail 2

***************************************
Het zal toch niet waar zijn?

Twee keer in één week verdachte mail.? Alle toeters en bellen gingen weer af toen P. de brief van ABN Amro voorlas.

Achterdocht. Wat een vreselijk, primitief instinct is dat toch.
Je krijgt een brief en je wantrouwt het. Impulsief.
Maar goed - het was ook een kopie zonder orginele handtekening. Verder klopten adres en telefoonummer van de afzender. Maar dat het een (slechte) kopie was riep ons wantrouwen op.

"Wij hebben het vermoeden dat er met uw creditcard onregelmatigheden plaatsvinden. Wij willen een aantal transacties met u verifiëren."

Ik moest even slikken en probeerde rustig te blijven.

"Uw creditcard is uit voorzorg geblokkeerd. U kunt daarom uw creditcard momenteel niet gebruiken."

Hè?! Ik had een uur eerder nog een betaling met mijn creditcard gedaan.
Terwijl echtgenoot verder voorlas checkte ik op internet mijn status.
Niets bijzonders. Alles klopte.

"Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op om..................."

Zo gevraagd, zo gedaan. Gelukkig was het snel opgelost.

Deze week heb ik tickets voor Amerika geboekt. Dure tickets.
Aangezien ik vouchers van de luchtvaartmaatschappij- ad. $200,- per persoon- wilde verdisconteren, moest ik twee boekingen maken. Dat wekte argwaan bij de bank.

En dat is goed. Ik ben blij dat ze alert zijn - ook al had ik een pols van tweehonderd.

Argwaan en achterdocht. Ergens tussen 2001 en nu is het erin geslopen.
********************************************************************************

Geen opmerkingen: