02 augustus, 2010

Verzet

******************
Mijn moeder zei na het bombardement op Rotterdam "NEE." Ze kon dat alleen niet hardop zeggen. Zodoende kwam ze in de illegaliteit terecht: Het Verzet.
Honderddertig "maatjes" (zo noemde zij haar Trouw-kompanen), onder wie haar verloofde, moesten hun ondergrondse NEE met de dood bekopen.

Ze kwam beschadigd uit de oorlog en ondanks haar steun aan anti-communistische acties tijdens de Koude Oorlog (Charta '77 e.d) was ze verzetsmoe.

Ik zeg meer nee dan ja, geloof ik. Dat mag en kan ik in alle vrijheid.
Mijn stem op de VVD was een nee-stem tegen alle andere mogelijkheden.

Zie nu de formatie eens. Het is een en al NEE.
Cohen ==> Verhagen = Nee
Verhagen ==> Wilders = Nee
Links ==> PVV = Nee
Beatrix ==> Wilders = Nee

Roemer - die totaal wordt genegeerd - gaat nu op eigen houtje informateurtje spelen. Hij wil met links een eigen regeringsprogramma maken. Roemer maakt zich met zijn ludieke acties blijkbaar populair en is daar overduidelijk mee in zijn nopjes.

Verzet heerst!!

Verzet is er ook binnen het CDA, tegen de gedoogsteun van de PVV voor een minderheidskabinet.
Waarom?
De PVV heeft namelijk een gigantsiche ex-CDA-aanhang. Wat willen ze nog meer?

Zogenaamde prominenten verzetten zich.
Herinnert u zich deze nog?
Willem Aantjes.

Oudgediende Aantjes verzet zich!

Beter laat dan nooit, zal hij gedacht hebben.

Geen opmerkingen: